02. 10. Milostný dopis ženě, kterou nemilujeme (Depresivní děti touží po penězích) Pět performerů si na internetové seznamce vybralo jednu ženu a všichni postupně oslovili. Komu odpověděla? Co na sebe prozradila? Komu slíbila schůzku? A s kým se skutečně sešla? Proč je sama? Co jsou její tajemství? Jaká je v posteli? A jaká vlastně je jako člověk? Pět mužů skládá v rámci dokumentárního představení společně obraz jediné ženy sestavený z inzerátu, mailů, SMS zpráv a dojmů z prvního rande. Tento performativní dopis ženě, kterou nemilují, je tečkou jejich milostné konverzace. Režie: Jakub Čermák.
03. 10. Proč nemůžu spát (Orchestr Ježkovy stopy)Hudební revue “Proč nemohu spát aneb Příběh Osvobozeného divadla” je koncertní i divadelní zážitek, ve kterém bude divák zaveden do slavných let první republiky. Hudební program představuje významnou etapu Osvobozeného divadla, jedné z nejvýznamnějších avantgardních scén první poloviny 20. století. První část večera mapuje počátky slavného tria W + V + J, ve druhé zazní tvorba, která byla politickou satirou proti sílícím fašismu u nás i v Evropě.
04. 10. Pičus není kretén (Anička a letadýlko, derniéra)Slavnost velké oběti začíná. Zahradní trpaslík ladí atmosféru a připravuje česnekové jednohubky. Maruška a Jaruška obcují s minulostí, sklerózou i ďáblem, a nakonec v kostnatých dlaních drží srdce diváků. Groteska o dvou starých krávách. Režie: Anna Duchaňová.
07. 10. 120 dnů Sodomy – Exclusive + Party de Sade (Depresivní děti touží po penězích, od 19h) Téma Markýze de Sade není jen koitus, anální sex, 69, oro-anální sex, deepthroat, kovbojka, fist, doublefist, přidušování, swingers, bukkake, sendvič, kruh přátel, bondáž, mezirasové spojení, sadismus, masochismus, zoofilie, nekrofilie, pedofilie, fetišismus, exhibicionismus, voayerství, latex, obětování či kanibalismus. Téma Markýze de Sade je mnohem víc... Legendární inscenace 120 dnů Sodomy oslaví své 3. narozeniny a Vy můžete být u toho. Po představení následuje večírek v sadovském stylu se spoustou smyslných zábav. Režie: Jakub Čermák.
08. 10. Šumava láska (Chemické divadlo) Šumava umírající a romantická – Josef Váchal. Psi, bludičky, ženy, divočina, tabák, život, smrt a sny…Autorský projekt se inspiruje příběhy krajiny, zvířat a lidí, kteří ji obývají, a v neposlední řadě také životem a tvorbou slavného (nejen) dřevorytce. Scénář a režie: Vojtěch Bárta et al.
10. 10. F.RACEK (Relikty)
Námět na krátkou hru: u břehu Azovského moře, na hromadě naplavených odpadků, leží nepohřbený Racek. Konstantin Treplev do něj šťouchá klackem a tiše šeptá: “Mami… Mami, víš, já… Já jsem zjistil… Rozhodl jsem se. Uvědomil jsem si… Totiž… Mami, víš, já jsem asi umělec.” Veselohra na motivy textů Racek a Život a dílo skladatele Foltýna pro tři pozůstalé a smartphone. Konec hry. Režie: Adam Pospíšil, Šimon Stiburek.
11. 10. Simona Babčáková a její improvizační skupina NO A!Volná improvizační jízda skupiny herců a hudebníků z Laboratoře Simony Babčákové. Kostýmovaná improvizovaná inscenace vznikne přímo před vašima očima a vy se stanete se svědky vzniku a zániku třeskutě vtipného dramatu během jednoho večera. Malá scéna.
14. 10. Proč nemůžu spát (Orchestr Ježkovy stopy)Hudební revue “Proč nemohu spát aneb Příběh Osvobozeného divadla” je koncertní i divadelní zážitek, ve kterém bude divák zaveden do slavných let první republiky. Hudební program představuje významnou etapu Osvobozeného divadla, jedné z nejvýznamnějších avantgardních scén první poloviny 20. století. První část večera mapuje počátky slavného tria W + V + J, ve druhé zazní tvorba, která byla politickou satirou proti sílícím fašismu u nás i v Evropě.
15. 10. Thriller Figarova svatba (Run Operun, od 19h) Operní společnost Run Operun uvádí klasickou Mozartovu komedii Figarova svatba v novém rozměru. Klasicistní komedii uvidíte jako by se děla Vám. Je vtipné, že Vás někdo podvádí se služkou, že jako žena máte nižší postavení, nebo že Vás využívají pro peníze? Ne. Proto na Vás čeká psychothrillermravů, a ne lascivní komedie. Hrabě a hraběnka prožívají manželskou krizi. Figaro a jeho milovaná Zuzanka upadají do vyčerpávající hry milostných intrik a každá z postav prochází charakterovým přerodem. Otázkou je: Umře někdo? Režie: Veronika Loulová, Dirigent: Lukáš Klánský.
16. 10. Naši furianti (Depresivní děti touží po penězích)Ladislav Stroupežnickýje mrtvý, takže nastal ideální čas, aby se skupina Depresivní děti touží po penězích chopila jeho díla. Naši furianti. Naši vlastenci. Naši burani. Naši lidi. Laskavý pohled z Prahy. Slunce, seno, světelný smog. Zločin a trest české kultury. Veselohra o útrapách vlastenectví v nelehké době.
Režie: Jakub Čermák.
17. 10. „Neobitchejné/í” (Soukupová&Molčányiová)Podtitul Identita. Svoboda. Sebevědomí. Vogue. Pojem sebevědomí není pejorativní. Znamená být si hrdě vědom vlastní identity nezávisle na společenských konvencích. Jeden Neobitchejný večer. Vše, co se děje za glitrya umělými řasami, když se kamery nedívají. Dá se identita koupit? Jsou lidé, kteří by ji nikdy neprodali? Bavme se o věcech, „které přeci dávno nejsou tabu.“ Může být můj život stejně awesomejako afektovaná póza Vogue tanečníka? Bitch, I livefortheapplause! Režie: Eliška Soukupová. Představení vzniklo jako koprodukce Venuše ve Švehlovce.
18. 10. Fénix (STK TheatreConcept) Nasbírá skořici, nardový olej a myrhu a vytvoří z nich lůžko. Uloží se v něm a vydechne naposled. V plameni ohně. Zbyde jen popel. Jenom žhnoucí popel. Takový zvláštní zvuk. Takové záblesky... Fénix, ohnivý bájný pták, který se jednou za pět set let znovu zrodí z popela. A je tu stařec a dívka a chlapec, muž a žena, život končící a věčný začátek. V popelavém kruhu se rodí vášeň a umírá moudrost. Adéla Stodolová se vydává skrze přítomnost lidí do legendy minulosti. Se svým osvědčeným týmem spolupracovníků znovu zkoumá podstatu energie, která rodí vášeň mezi mužem a ženou, životem a smrtí.
Námět, režie, choreografie: Adéla Laštovková Stodolová. Režijní supervize: SKUTR (Martin Kukučka, Lukaš Trpišovský).
19. 10. Thriller Figarova svatba (Run Operun, od 19h)Operní společnost Run Operun uvádí klasickou Mozartovu komedii Figarova svatba v novém rozměru. Klasicistní komedii uvidíte jako by se děla Vám. Je vtipné, že Vás někdo podvádí se služkou, že jako žena máte nižší postavení, nebo že Vás využívají pro peníze? Ne. Proto na Vás čeká psychothrillermravů, a ne lascivní komedie. Hrabě a hraběnka prožívají manželskou krizi. Figaro a jeho milovaná Zuzanka upadají do vyčerpávající hry milostných intrik a každá z postav prochází charakterovým přerodem. Otázkou je: Umře někdo? Režie: Veronika Loulová, Dirigent: Lukáš Klánský.
20. 10. Šumava láska (Chemické divadlo)Šumava umírající a romantická – Josef Váchal. Psi, bludičky, ženy, divočina, tabák, život, smrt a sny…Autorský projekt se inspiruje příběhy krajiny, zvířat a lidí, kteří ji obývají, a v neposlední řadě také životem a tvorbou slavného (nejen) dřevorytce. Scénář a režie: Vojtěch Bárta et al.
22. 10. Thriller Figarova svatba (Run Operun, od 19h) Operní společnost Run Operun uvádí klasickou Mozartovu komedii Figarova svatba v novém rozměru. Klasicistní komedii uvidíte jako by se děla Vám. Je vtipné, že Vás někdo podvádí se služkou, že jako žena máte nižší postavení, nebo že Vás využívají pro peníze? Ne. Proto na Vás čeká psychothrillermravů, a ne lascivní komedie. Hrabě a hraběnka prožívají manželskou krizi. Figaro a jeho milovaná Zuzanka upadají do vyčerpávající hry milostných intrik a každá z postav prochází charakterovým přerodem. Otázkou je: Umře někdo? Režie: Veronika Loulová, Dirigent: Lukáš Klánský.
23. 10. Martyrium aneb Umění trpět (Depresivní děti touží po penězích)V novém opus magnum skupiny Depresivní děti touží po penězích vystupují: Sv. Sebastián – nejvíc sexy mučedník na světě, Sv. Marie Egyptská – autorka bestsellerů "Jak svést každého, na koho ukážu prstem" a "Jak přežít v extrémních podmínkách", Sv. Alexius – zakladatel rodinné terapie, Sv. Ágnes – první pornoherečka ve filmech s BDSM tematikou, Sv. Praxeda – první svatá uklízečka. Režie: Jakub Čermák.
24. -26. 10. D1 – divadelní festival jako Brno! Mikrofestival nezávislé brněnské kultury v Praze. Domníváme se, že kulturní výměna mezi pražskou a brněnskou scénou je nedostatečná. Venuše ve Švehlovce se snaží tento nedostatek svou pravidelnou činností zmírnit, podílela se na řadě hostování výrazných brněnských souborů nezávislé scény v Praze. Rádi bychom ale vyvinuli platformu festivalu, která by umožnila celistvější vhled a také soustředěnější PR a s tím i větší pozornost pražského publika. Kurátory programu je Jakub Čermák a Marika Smreková, studentka JAMU.
24. 10. Sakurambo (Divadlo D’epog) “Pokud se někdy zabiju, bude to klasické seppuku, které bude mít vyšší smysl.” Fraška ze starého Japonska o třech dějstvích.
Třetí inscenace cyklu DIY. Klasické činoherní monodrama volně inspirováno životem, dílem a heroickou smrtí držitele Nobelovy ceny za literaturu YukioMishimy. Sakurambo exponuje tradiční japonské pojetí hrdosti a důstojnosti člověka. Tento exkluzivní monologický exkurz do filozofie smrti pro pouze 16 diváků otevírá otázku vypořádávání se s vlastním selháním, téma fanatismu a pocitu nadřazenosti jedné lidské bytosti nad jinou. Režie: Lucia Repašská
25. 10. Husina (Divadlo Feste) Mediální groteska o Husovi bez Husa. Je 18. června 1415 a Jan Hus byl v Kostnici odsouzen k smrti – pokud své učení neodvolá, bude za pár dní rozsudek vykonán. Mezitím v mediálním týmu Zikmunda Lucemburského:
„Víte, šéfe, ono to snadno může vypadat, že jste si nad tím Husem alibisticky umyl ruce. Slíbil jste mu politickou ochranu, a on teď bude hořet. To je třeba rychle řešit.“Stěžejní postavou je Zikmund Lucemburský, o něj tu běží, on se pokouší slepit Evropu, vytvořit pro ni konsensus. Příběh o Husovi je záminkou, výchozím bodem, impulsem a provokací k zamyšlení nad znepokojivým stavem současné domácí politiky a společnosti. Politiky, která opět po létech v zemích V4 masivně manipuluje masmédia a velkou část z nich přímo vlastní. Husina ukazuje PR oddělení politiků, kteří se naučili chápat bezvýznamnost reality a významnost mediální interpretace ve veřejném prostoru. Kteří se naučili lačná média používat pro vytváření konsensu, konsensu, který zpětně zajišťuje těmto politikům volitelnost. Dost možná ovšem díky těmto dovednostem dokáží udržet Evropu pohromadě. Režie: Jiří Honzírek
26. 10. Čecháčci a Čoboláci (Seriš & Teller)Divadelní stand - up o Slovácích a Češích. Představení “Čecháčci a Čoboláci” je spoločným dílem Pavola Seriše a Filipa Tellera, kteří spolu absolvovali Ateliér Fyzického divadla na JAMU. Inscenace je na pomezí stand-upcomedy a divadla a využívá charakteristické prvky obouprotagonistů: slovní i pohybovou komiku, tanec, zpěv či improvizaci. Autobiografické výpovědi se tu střídají s etudami, které řeší vztahy Čechů a Slováků.
27. 10. Milovnice (BodyVoiceBand)Elfriede Jelinek, brutální román pro ženy. Je město a je vesnice. Je továrna a je pobočka továrny. Jejich čerstvě umytá okna vysílají do okolí radostná prasátka. V této krásné a malebné krajině, v tomto hájemství spokojenosti, se odvíjí příběhy dvou žen: Brigity a Pauly. Ani jedna v tuto chvíli nemá budoucnost. Přijďte se podívat na příběh o tom, kterak žena k osudu přišla. Režie: Jaroslava Šiktancová
29. 10. SEZUAN (LachendeBestien)Basierendauf Brecht. Nový autorský projekt divadelní skupiny LachendeBestien založený na Brechtově Dobrém člověku ze Sečuanu a jeho teoretických textech, dále inspirováno knihou Sapiens J. N. Harariho. Čtyři herečky na jevišti na půdorysu Brechtovy hry vypovídají o feminismu, lásce, kapitalismu a životě v pravdě dnes. Demonstrace, politika a Verfremdungseffekt. Režie: Michal Hába.
30. 10. SEZUAN (LachendeBestien) Basierendauf Brecht. Nový autorský projekt divadelní skupiny LachendeBestien založený na Brechtově Dobrém člověku ze Sečuanu a jeho teoretických textech, dále inspirováno knihou Sapiens J. N. Harariho. Čtyři herečky na jevišti na půdorysu Brechtovy hry vypovídají o feminismu, lásce, kapitalismu a životě v pravdě dnes. Demonstrace, politika a Verfremdungseffekt. Režie: Michal Hába.
31. 10. Ferdinande! (LachendeBestien)Aneb: Žehrání současného umělce intelektuála nad neexistencí jasného nepřítele….Aneb: Generace Havel Postpravda Demokracie Kapitalismus Komunismus Masa Elita….Aneb: Ferdinand Vaněk dnes….Aneb: Stojí to všechno za hovno. Scénář je persifláží z Havlových textů, především tzv. "Vaňkovek". Základním zdrojem jsou stereotypy a mytizace – nejen Havlovy osobnosti, ale i konceptu generací XYZ. Diváci se mohou těšit na nerovný zápas ironického jedince přesvědčeného chóru a výraznou hudební složku v podání Jindřicha Čížka. Scénář je v gesci dramaturgyně Simony Petrů a Michala Háby, který tuto insenaci také režíroval.
Začátky představení ve 20:00, pokud není uvedeno jinak. Lístky v předprodeji na https://goout.net/divadla/venuse-ve-svehlovce/Aktuality a průběžné změny najdete nejrychleji na FB Venuše https://facebook.com/VenuseveSvehlovce/Venuše ve Švehlovce, sál Švehlovy koleje, Slavíkova 22, 130 00 Praha 3 www.venusevesvehlovce.czPokud si nepřejete dále dostávat aktuality z Venuše, pošlete mi, prosím, prázdný email s předmětem NECHCI VENUŠI.
Alena Julie NovotnáPR Venuše ve Švehlovce
venuse.ve.svehlovce.pr@gmail.com